fredag, mars 20, 2009

Angreknapp for blogglesere

Lest i Dagbladet og DinSide om angreknapp og alkolås i gmail, og det fikk tanken mine til å fly av sted, og tenke på blogger med lite innhold og mye reklame.

Jeg leser mange blogger, og det er blogger innen mange forkjellige kategorier. Det finnes mange gode blogger som jeg leser med stor interesse, men også en stor del mindre gode som jeg ved en feiltakelse kommer inn på. Dette er selvfølgelig min personlige mening.

Skuffelsen for meg er stor når jeg finner en blogg som ut fra bloggens navn, overskrift og ingress pirrer min nysgjerrighet slik at jeg må åpne den. Når innholdet åpenbarer seg er det en linje om et nydelig lilla badesalt, og en halv linje om hvor mye av gårsdagens middag som har gått i dass. Resten er reklame. I slike tilfeller skulle jeg ønske at bloggen hadde hatt en angreknapp, som jeg som leser kunne ha trykket på slik at min lille titt ikke hadde blitt registert som klikk på siden.

For mitt klikk på en slik blogg er vel med på gi mer penger til person bak bloggen, eller er jeg helt på jordet?

3 kommentarer:

  1. Å jeg er så enig! jeg blir skikkelig irritert når jeg havner inn på en sånn blogg. For jeg vet jo at eieren blir glad og ser at hun har fått flere "lesere". Jeg vil ikke at de skal tro at jeg leste det som stod der. Ja til innføring av angreknapp!

    SvarSlett
  2. Anonym6:13 p.m.

    "For mitt klikk på en slik blogg er vel med på gi mer penger til person bak bloggen, eller er jeg helt på jordet?"

    Litt på jordet er du, for de fleste tjener kun på klikk og salg på annonsene. Så det er kun antall besøkende som går opp og nødvendigvis ikke inntektene :)

    SvarSlett
  3. Ja vet at det er slik på forum, men trodde noen av disse reklamebannerene som folk har ikke måtte klikkes på for at de skal få penger. Men er glad jeg var på jordet.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Kommentarer som Anonym vil ikke bli publisert.