torsdag, mars 19, 2009

Grublisering over mat, skaut og skoler

Dere for unnskylde en middelaldrende dame som ikke har så veldig greie på politiske begreper. Jeg leser avisartikler og prøver å følge med. Men jeg lurer så fælt på hva alle mener med ”snikislamisering”. Nå bor jeg i perioder i Sverige, men når jeg oppholder meg i Norge ser jeg ingen "Islamere" som sniker seg rundt. Ikke her i Sverige heller forresten, og her i Harryland skal "Islamere" som sniker seg rundt i tillegg være radikale. Radikale er noe jeg kjenner til, det var vi 60-70 åra. Da gikk vi i 1. mai tog med skaut og ropte slagord. Ingen angrep oss eller påpekte at vi var snikislamisert pga at vi hadde skaut på hodet, selv fine fruer på beste vestkant brukte skaut. (Spesielt når det var minst en dag siden de var hos frisøren.)

Koscher mat har vi hatt i mange år. Den kan serveres i sykehus og fengsel uten at noen reagerer. Men mat som lages etter nesten samme regler, men spises av muslimer er fy skam og snikislamisering. Min påstand er da at vi har hatt snikjødisering via koscher mat i mange år.

Private skoler for de privilegerte har vi selvfølgelig. Og for kristne, vi er jo ikke barbarer. Skoler for jøder og for franskmenn har vi også uten at det blir så mye oppstyr om det. Men skole for muslimer er farlig. Det er snikislamisering. Etter min logikk vil dette bety at vi syns det er ok å bli snikjødifisert, og snikfrankofilisert. Hvorfor? Kan grunnen være at noen av de som er muslimer i Norge/Sverige er mørkere i huden enn en generelt velfødd og blekfet skandinav?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Kommentarer som Anonym vil ikke bli publisert.