mandag, april 06, 2009

Nakenhet er farlig det....

Jeg har tidligere skrev innleggene "Kvinnefotball på tv?" og "Ullhumor". I innlegget "Kvinnefotball på tv?" skrev jeg med vilje litt flåsete om menn og korte bukser og at det var "mums". I "Ullhumor" skrev jeg bl. a om et kvinnekjønnsorgan i ull, dette organet har vært nevnt i utallige blogger, og forumssider siden det ble publisert på et svenskt forum. Det har også blitt tatt opp i Dagbladet i oktober 2008. Den ulldotten lagde furore flere steder. Mitt inntrykk var at det var at enkelt mente at den ulldotten var kvinneundertykkende. Overalt i media så ser vi lettkledde eller nakne kvinner, men ingen reagerer. Men en ulldott blir man forbannet på.

Og etter å ha lest begge innleggene og sett bildene, fikk min kjære sambo Rainwolf en ide til en ny figur, nemlig en mannlig målvakt. Figuren er ment som et innlegg i debatten om at lettkledde eller nakne kvinner er helt ok, men nakne menn er tabu. Hvorfor i all verden kan ikke en naken mann være like fint å se på som en naken kvinne?


Figuren er ikke ferdig enda, og er ment som et humoristisk innlegg i den debatten. Men har faktisk fått negative reaksjoner på bilde på mail etter at jeg publiserte bildet av målmannen uferdig på hobbybloggen vår. Jeg trodde jeg var snerpete, men faktisk fins det folk som er verre enn meg. (Må dog si at mine faste lesere på hobbybloggen ikke har reagert negativt på bildet fram til dette skrives.)


Link til artikkelen i Dagbladet om "garnfittan" finner du i mitt innlegg "Ullhumor"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Kommentarer som Anonym vil ikke bli publisert.